zondag 6 februari 2011

Catrice basis-producten

Ik heb een aantal 'basis'-producten van Catrice, hierover wil ik per product het even over hebben.
(klik op het plaatje voor een vergroting)
1. De All Round consealer. Op de foto is ie nog helemaal vol, maar nu heb ik de bodem al bereikt bij het tweede kleurtje, dit zegt eigenlijk twee dingen: ik gebruik hem vaak & hij gaat snel op. In elk vakje zit niet zo heel veel, dit palletje is dan ook slechts een basis consealer die iedereen zou moeten hebben, je hebt alle kleurtjes die je nodig hebt. Van links naar rechts: de eerste drie kleurtjes zijn om op gewoon plekjes enzo te smeren, de tweede past het beste bij mijn huidskleur vandaar dat die ook al bijna op is. De bruine lijkt vrij bruin, maar dat valt ook redelijk mee, de lichtste die is voor de zeer lichte huid. Daarna een roze, die gebruik je om wallen en donkere plekjes te neutraliseren, deze kleur staat recht tegenover blauw in de kleurencirkel (maar dat is het oninteressante technische gedeelte :p) Als laatste heb je nog groen, (die staat in de kleurencirkel tegenover rood) dus je raad het al deze is voor rode plekjes (puistjes). Dit is gewoon een basic, die moet je hebben, hij is lekker smooth en creamy en dekt goed, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten, hij kost namelijk 2,79 en is te koop bij o.a het kruidvat en trekpleister.
Bij de laatste twee kleurtjes moet je wel een foundation of iets overeen doen, want anders zie je nog een beetje roze of groen. Ik geef het palletje een 9.
Hieronder een swatch en het palletje van dichtbij.

2. De coverstick, hmmm, ik vind deze niet zo fijn. Hij is namelijk behoorlijk vet, en verstopt daarmee de poriën. Ook is het de goede kleur niet. Ik raad deze niet echt aan, ik zou verder zoeken voor een mooie coverstick. Ik weet niet meer hoeveel deze kostte, maar vast iets rond de 2 euro. Ik geef het een 5.
3. De Natural Touch foundation. Deze is helaas niet meer te koop, maar toch ff een korte review. Hij smeert goed, en dekt medium. Hij shimmert niet maar dat vind ik wel fijn. Ik heb hem in 10 en 20. 10 gebuik ik voor wallen, want deze is vrij licht, en 20 meer voor plekjes. De kleuren passen goed bij mijn huid, en hebben een beetje een gele ondertint dat het heel natuurlijk maakt, je lijkt beslist geen wortel met deze foundation. Hij kostte 5 euro, ook al is deze niet meer te koop, er is vast een betere nieuwe variant hiervan. Ik geef het een 7.
4. De mineral powder. Ik voel me nogal genept met deze powder. In eerste instantie had ie namelijk een gele ondertint (dat ik juist wou), maar als je met je vinger een beetje aanbrengt en uitwrijft dat wordt een beetje oranje. Maar als je het (zoals het hoort) met een kwast of sponsje aanbrengt is ie goed hoor. Hij dekt redelijk, maar maakt je huid wel egaal. Omdat ie mat is zie je nauwelijks dat je poeder op hebt. Ook is het gemaakt van natuurijk mineraal en is niet zo slecht als de andere producten, het voelt niet aan als een masker en verstopt de poriën niet. Het doosje vind ik trouwens echt heel mooi en fijn. Hij heeft een spiegeltje en een een handige tweede dop. Wel jammer vind ik dat je hem eerst op de kop moet dan en een tikje erop moet geven voordat er wat uit komt. Ik geef het een 7,5, ondanks de kleur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten