woensdag 9 maart 2011

Puur toeval?

Hallloo,

Het is vakantie, maar ik ben me al dagen aan het vervelen. Er is namelijk niemand thuis. Ook slaat mijn agenda weer roze uit van de gemarkeerde proefwerken presentaties en verslagen voor volgende week, dus ben ik daar maar voor aan het werken. Eigenlijk wil ik gewoon een huisdier, een hond of een kat of zo. Gewoon voor de gezelligheid en om mee te spelen. 
Ik heb wel huisdieren gehad: een konijn die flappie heette, ja heette want hij is gestolen! (een paar dieven probeerde de schuur open te maken maar dat lukte ze niet dus moest het konijn het ontgelden). Ook was er een keer een duif aan komen waaien die gewond was. Ik voerde hem toen, en hij bleef want hij kon immers niet vliegen. Inmiddels waren we nieuwe tegels in de tuin aan het leggen, en daarom lag er gladgestreken zand in de achtertuin. Toen we terug kwamen van vakantie zagen we in dat zand allemaal kattepoten en duivenpoten en een boel veren, dag duif Tilly. Daarna heb ik nog een aantal jaren vissen gehad die heeeeeeeel saai waren, begin er nooit aan, je krijgt er spijt van. En dan mijn laatste "huisdieren", dat waren 3 eendjes. Vorig jaar in de winter was de sloot bij ons achter dichtbevroren en er lag over sneeuw een paar weken lang. Er kwamen toen drie eendjes aangewaggeld en die moest ik toen wel voeren. En ze kwamen maar terug komen, vooral eentje, ik noemde die ducky (alweer zo origineel) Deze werd heel tam (omdat het waarschijnlijk een kruising was tussen een gewone eend en een pommerse eend die heel tam zijn), ik kon hem dus gewoon aaien. Ook in de lente bleven de eendjes komen. Maar dat mocht niet van mijn ouders omdat ze alle tegels in de tuin vies maakte :p. Toen we terug kwamen van de grote vakantie, kwamen ze niet meer. Inmiddels zie ik die eendjes nog wel eens, maar wonen ze in een andere sloot. 
Maarja ik heb nu dus geen huisdieren of ja hoe noem je zo'n aangewaggelde eend. 
Dus ja ik ik deelde mijn frustraties (nee das een te groot woord) met mijn moeder dat me een huisdier heel leuk lijkt. Prompt komt Duckey en z´n vriendje aanwaggelen om te schooien, terwijl ze dat al meer dan een half jaar niet meer hebben gedaan. Ook vroeg een vriendin gister mij nog of ik die eendjes nog wel eens zag. Ik heb ze geen brood gevoerd, want dat was niet echt nodig, en het is ook niet echt goed voor wilde dieren om met mensen om te gaan, dus ja.
Ik vond dit wel heel erg toeval.Ik geloof wel in toeval, maar ja die kans ik vrij klein. O dit is ook toeval, ik ben net mn huiswerk van wiskunde over kansberekeningen aan het maken.


Geloven jullie in toeval? En hebben jullie ook zo'n toevalverhaal?

3 opmerkingen:

  1. ah grappig, ik wilde geen huisdier en kreeg er 1... Maar ik ben zot van hem, al 13 jaar lang :p

    Nu kan je de eenden namen geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog heb jij zeg! Echt allemaal super orgineel enzo!

    Trouwens.. ik weet niet of je het leuk vind om eens te kijken.. maar wij heb ook een blog, of misschien zelfs te volgen? (je weet nooit!)

    Ik zou zeggen ga zo door met leuke berichten plaatsen! YOU GO GIRL!

    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hee,

    dankje voor het volgen..
    maare vergeet je niet een mailtje te sturen?
    anders maak je geen kans om te winnen. misschien heb je dit al gedaan? maar het is nog niet aan gekomen.

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen