zaterdag 28 mei 2011

Kokos-special #2


Vorige maand schreef ik al over de haarproducten van mijn kokos-stash. Vandaag ga ik al mijn douchegels en zeepjes af.
 Dit zijn mijn douchegels die ruiken naar kokos.

We beginnen met de goedkoopste: de kokos crème douche van trekpleister, €0.99
Deze showergel vind ik erg lekker. Hij schuimt prima en doet goed z'n werk als douchecrème. De geur vind ik ook best lekker, het ruikt niet super sterk. Je ruikt we een beetje dat deze de goedkoopste is, maar toch is ie erg fris en een beetje zoet. De verpakking vind ik nogal saai en goedkoop, maar ja wat wil je voor 1 euro.  Ik raad deze je wel aan, omdat hij erg goedkoop is en toch erg lekker ruikt.

De tweede douchegel is die van The Bodyshop. Dit kleine flesje was nog vrij duur, maar ik kocht het in een pakketje, dus weet niet de exacte waarde.
Deze showercream vind ik het lekkerst ruiken van alle producten. Hij ruikt niet al te zoet, maar heel erg naar verse kokos. Zo lekker! Hij schuimt prima en doet alom goed zijn werk, zeker als je wat in een puff doet. Ik viind het een leuk schattig flesje, niks op aan te merken. Ik raad je deze wel aan, maar meer als je echt heel erg van kokos houd, want hij si toch best prijzig. 

Dan nu de laatste douchegel: de body wash van Inecto. De prijs weet ik niet meer, want ik kocht hem toentertijd bij een 2 voor €5 actie bij trekplester. De verpakking is inmiddels vernieuwt, maar lijkt er nog wel op.
Deze schijnt pure kokos-olie te bevatten, aldus de verpakking. Ik herken enigszins de geur van kokos, maar vind het veel te zoet. In het begin vond ik deze erg lekker, maar naar mate ik betere heb geroken, delft deze het onderspit. De werking vind ik goed. Tevens vind ik de verpakking handig en mooi. Ik koop deze niet nog een keer, omdat ik e geur niet zo fijn vind en hij nog redelijk duur is ook. De prijs ligt denk ik tussen de 3 en 6 euro, exact weet ik het niet meer. Deze is te koop bij o.a trekpleister en kruidvat.


Conclusie: Van de douchegels vind ik die van The Bodyshop het best, maar als je kijkt naar de prijs/kwaliteit verhouding springt toch die van het huismerk van trekpleister eruit. 

En dan nog even dit:
Deze zeep heb ik vorig jaar gekocht op de markt in Luik met een schoolreisje. Zoals bekent bij zepen ontvetten ze goed, maar maakt het je huid stroef. Dat vind ik erg jammer en daarom is dit meer een collectors item. De geur vind ik erg lekker, maar na één jaar mijn zepen-stash te hebben gelege , heeft ie totaal geen geur meer :(. Hij kostte €4 wat ik een normale prijs vind voor een handzeep op van die idylissche markten in het zuiden. Dus kom je een keer in Belgie of Frankrijk, ga naar die markten daar heb je echt talloze zeepjes enz. Zeker de moeite waard om te kijken.


De volgende Kokos-special komt waarschijnlijk volgende maand, met als onderwerp "lipverzorging"

3 opmerkingen: