vrijdag 8 juli 2011

NYC Lip stain


In m'n laatste shoplog kon je al lezen over mijn nieuwe aanwinst: de lip stain van NYC! Ik ben er erg blij mee want je kunt hem voor meerdere doeleinden gebruiken. De kleur heet 493 champagne stain.
Een lip stain is een soort stift die alleen kleur afgeeft, hij verzorgd dus niet en het laat je lippen ook niet glanzen of zo. Weel geven ze dus een mooi kleurtje af. Hierdoor kun je de lip stain gewoon dragen zonder er iets overheen maar ook met een lippenbalsem, hierdoor krijg je een beetje het effect van zo'n 24h lipstick van maybelinne. Als je hem op deze manier gebruikt blijft ie niet heel lang zitten, je krijgt dan het effect van een lippenstift. Als je de lip stain combineerd met een gloss blijft het eveneens niet heel lang zitten. Maar als je hem gebruikt zonder er iets over heen blijft ie erg lang zitten. In het begin is de kleur heel donker, mijn roze stiftje leek op mijn lippen wel rood. Maar het 'slijt' er na een paar uurtjes af en zijn je lippen nog wel wat gepigmenteerd, het ziet er dan heel natuurlijk uit. Dan is de kleur ook wat egaler. Maar je moet geen tic hebben om telkens je tong over je lippen te halen, want dan overleeft ie het niet.
Het aanbrengen kan heel precies. Je kunt je lippen een hele mooie vorm geven, zo precies werkt ie. Je doet er wel wat langer over, om het aan te brengen, omdat het stiftje natuurlijk niet heel groot is. 
Doordat je zo precies de contour van je lippen kunt bepalen, kun je de lip stain ook als lipliner gebruiken. Eveneens als basis voor je lippen, wanneer je er nog lippenstift over heen doet. Na een paar uurtjes is je lippenstift er namelijk gedeeltelijk van, dan zie je weer de normale kleur van je lippen, maar met een lip stain eronder zijn je lippen als nog rood/ roze.


Hij ruikt trouwens ook heel lekker, een beetje naar aardbeien. Mijn zus en ik vonden hem ook licht ruiken naar het aardbeienfluoride-gebitje dat je altijd bij de tandarts hebt.

Je had ze geloof ik in een stuk of 6 à 8 kleuren, veelal roze en roodtinten. Maar bedenk wel dat de kleur heel anders is dan de kleur van het pennetje wel, dus test hem eerst, wat ik dus niet kon omdat er maar 1 tester was. Hij kostte overigens maar €3.99 en is te koop bij de kruidvats met een groot make-up assortiment dat NYC bevat. 

Of ie echt 16H blijft zitten verschilt dus hoe je hem gebruikt. Ik vind het een absolute aanrader. Misschien is een lip stain wel iets voor jou. Merken als gosh en max-factor hebben geloof ik ook van dit soort lip stains.

1 opmerking: