maandag 29 augustus 2011

Vakantie fotootjes

Neeeeeee, morgen moet ik weer naar school :(. Dus snel nog even m'n vakantie fotootjes delen. Tot een paar weken geleden lag ik bij 45 graden nog op het strand in Cyprus. We zouden eigenlijk op vakantie gaan naar kroatië, maar de avond voordat we weg zouden gaan, hadden we besloten er toch niet heen te gaan, omdat het er slecht weer was. Dus hadden we een last minute Cyprus geboekt voor twee weekjes.
Overal liepen katten rond, ook in een restaurantje, waar deze Cypriotische kat rond liep.
Dit is het fort dat in Kyrenia lag, het plaatsje waarbij ons hotel lag.
We waren ook een dagje naar de hoofdstad gegaan, Nicosia. Daar stond deze moskee, wat van oorsprong een gotische kerk was.
Wat een vreselijke, ordinaire schoenen stonden er in de etalage van sommige winkels Kyrenia. Ik móest er gewoon een foto van maken. Lelijk hè!?
't Haventje van Kyrenia. Kyrenia ligt trouwens in het Turkse gedeelte van Cyprus. Het andere gedeelte is Grieks. Het eiland ligt trouwens op 70 km van de kust van Syrië. Het is daarom ook het warmste en zonnigste land van Europa, het heeft meer dan 300 dagen zon. De gemiddelde temperatuur was toen wij er waren enk ik rond de 42 graden in de schaduw, in de zon was het niet te hebben btw.

Bij een schoenenwinkel hing deze huid van een  slang vanaf het balkon tot op de grond. Echt shocking, iets hield me tegen om het aan te raken, ook al was ie dood, haha. De verkopers proberen op deze manier toeristen te lokken naar hun winkels, maar daar trap ik mooi niet in (misschien een beetje).
In een idyllisch oud torentje kocht dit handgemaakte zeepje met olijfolie en kokosolie. Deze kostte 8 turkse lire, dat neer komt op ongeveer €3,50. Daarnaast heb ik nog turkse thee, turks fruit en een louis vuitton etuitje gekocht.


Ik heb echt een hele leuke vakantie gehad, naast Cyprus ben ik namelijk ook nog naar de efteling geweest, de Veluwse Bron (wellness resort), naar feestjes geweest en mijn eigen verjaardag gevierd. Ik ben helemaal uitgerust dus ben klaar voor het nieuwe schooljaar.

Jullie ook? Hebben jullie ook een leuke vakantie gehad? Waar zijn jullie geweest?

1 opmerking:

  1. Die schoenen zijn echt te glitterig! Erg leuke foto's, ziet er leuk uit! En veel 'plezier' op school ^^.
    x

    BeantwoordenVerwijderen