vrijdag 9 december 2011

Transparant Fixing Powder Catrice

De transparent fixing powder sprong er voor mij direct uit bij de LE Las Vegas van Catrice. Na hem in de winkel te hebben geswatched has ik heb uiteindelijk ook op mijn verlanglijstje van Sinterklaas gezet. Van Sint kreeg ik dan ook dit poedertje met een wel hele mooie overspray.
Wat een prachtige overspray! Helaas is deze alweer verleden tijd nadat ik hem 1 keer had gebruikt. 
De verpakking vind ik, naast de overspray, ook erg chique. Ook leuk is het dat ie rond is. Hij gaat overigens wel moeilijk open, maar dit zal vanzelf makkelijker gaan, vermoed ik.
Het belangrijkste is natuurlijk of het werkt. Is ie echt transparant? Nee, maar hij geeft wel weinig kleur af. Voor mensen met een lichte huid is ie zeker goed. Voor mensen die iets getinter zijn is deze tranparent powder te licht, waardoor je een witte waas krijgt. Hij dekt niet, het is puur bedoelt voor over je foundation of om je huid te matteren.
Ik heb het idee dat mijn foundation wel langer blijft zitten dan wanneer ik een gewoon poeder gebruik. Het houd mijn huid langdurig matt, wat ik ook erg goed en fijn vind.
Verder ruikt de poeder een beetje raar, maar die geur ruik je niet als het op je gezicht zit. Je ruikt het alleen tijdens het aanbrengen.

Kortom, ik ben positief over dit product. Ik raad hem niet per se aan als je al genoeg poeders hebt, meer als je opzoek bent naar een poeder die je huid mat maakt. Laat je niet verleiden door 'transparent' omdat die het niet echt is. Als je hem toch wilt kopen, moet je er snel bij zijn, want het is een limited edition!

1 opmerking:

  1. Deze heb ik geprobeerd in de winkel, zelf vond ik hem niet zo fijn.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen