zondag 16 september 2012

Lush Porridge soap

De zepen onder de zepen zijn toch wel de zepen van Lush. Naast dat ze handgemaakt, biologisch en vrolijk eruit zien, schuimen ze ook nog eens goed en ruiken ze verrukkuluk.
Een tijdje terug kocht ik de zeep Porridge bij Lush in Maastricht die ik dan voor mijn verjaardag 'kreeg'.
Het zeepje ziet er allereerst super schattig uit, do I have to say more?
Naast dat bovenop de zeep een beertje ligt, heeft de zeep ook nog iets grootmoedersachtigs. De zeep is licht bruin met stukjes havermout. De zeep heet natuurlijk niet voor niks Porrigde, pap.
De zeep schuimt erg goed, zeker als je een puff gebruikt. Wel zitten er dan een paar stukjes havermout in, die zonder puff voor een licht scrubbend effect zorgen. Ik kan me voorstellen dat mensen dat vies vinden, maar ik vind het leuk, omdat het iets apart is. Gewoon is ook maar gewoon.
De zeep heeft een hele andere substantie dan gewone zeep en zelfs die meeste van Lush. Wanneer de zeep nat is, wordt de substantie van de zeep wat zachter, het doet me denken aan klei. Het geeft me een luxe gevoel, omdat ik iets bijzonders in handen heb. Jammer daarvan vind ik dat hij dan niet zo zuinig is gebruik is doordat je automatisch wat meer pakt, omdat ie wat zachter wordt als ie nat is. Als ik de zeep dan weer terug in het zeepbakje leg, verpulvert ie nog een beetje. Laat hem dan ook goed uitlekken en leg hem op een bakje waar gaatjes inzitten, anders lost ie vanzelf op. Ik schat dan ook in dat deze zeep sneller op zal gaan als ik hem in de douche laat liggen, ik leg hem dan ook bij de wasbak in een bakje.
De geur is natuurlijk hetgeen waarom ik juist deze kocht. De geur kan ik niet goed beschrijven maar is zoet en heeft iets weg van versgebakken koekjes. De geur past erg goed bij de aankomende herfst en winter.

De prijs per kilo is €46,50, wat dus een kleine 5 euro is voor een zeepje van ca. 100 gram Ik vind dit wel een redelijke prijs omdat de kwaliteit erg hoog is, de geur authentiek en niet zo commercieel als gewone zepen, en het biologisch en handgemaakt is. Ook vind ik de service altijd erg goed en wordt je vaak uitgenodigd om zepen te testen. Wat ik jammer vind aan Lush is dat er maar zo weinig winkels zijn, gelukkig hebben ze wel een webwinkel, dus als je al weet welke je hebben wilt kun je hem gewoon online bestellen.

Kortom, deze zeep doet aan al mijn verwachtingen. Het enige minpuntje is dat ie wat minder zuinig is dan andere zepen van Lush.


1 opmerking: