zondag 6 januari 2013

review: Sephora make-up box


Vorig jaar, oké een weekje geleden, kocht ik dit enorme make-uppakket bij Sephora voor de halve prijs. In totaal heeft het ruim 190 pans met onder andere lipgloss, oogschaduw, blush en creamy oogschaduw. Hier laat ik de kit uitgebreid zien.Ik laat de 'deel'- palletten van links naar rechts zien met swatches.


De linkerkant bestaat uit oogschaduw met naturelle tinten maar ook groene, roze en gele. De linker rij heeft voornamelijk lichte, matte highlighters en rechtsboven is een prachtige shimmer highlighter. De oogschaduws hebben verschillende finishen variërend van mat,shimmer, metallic en glitter. De kwaliteit vind ik zeer goed te vergelijken met de oogschaduws uit het normale assortiment van Sephora. Ze zijn alleen kleiner, dat is het enige verschil. Een pan is zo groot als één eurocent. Voor een oogschaduwpan valt dit best mee, omdat je vrij weinig pakt per keer. De lipglossjes zijn even groot maar die gaan minder lang mee.


In het midden zitten lipglossjes, de foto hierboven zijn de lipglossjes aan de linkerkant van het middelste gedeelte. Paars, roze, bruine en nude tinten zijn hier vertegenwoordigd in verschillende finishes zoals, creamy, glittere en shimmer. Ik vind de kwaliteit van de lipglossjes best verschillen, hoewel ik er pas een paar heb gebruikt. Sommige, de creamy kleuren, zijn heel dekkend en lijken bijna lippenstiften, terwijl andere kleuren vrij sheer zijn en een beetje plakkerig zijn. Wat mij betreft hadden ze de lipglossjes eruit mogen halen en er nog meer oogschaduws voor in de plaats doen, omdat lipgloss er toch vrij snel afgaat, en even onderweg bijwerken zit er niet bij.


Aan de rechterkant van het midden zitten bruine, witte/lichte (?), rode en paarse kleuren. De rode kleuren zijn erg mooi, maar wat ik met die witte, lichte kleuren moet weet ik niet.


Dit is de rechterkant, nog meer oogschaduws! Hier zitten paarse kleuren, maar ook blauwe en bruine tinten. Ook hier zijn de structuren verschillend. De matte kleuren hebben niet zo heel veel pigment, zeker als je het nog eens blend met een blendingkwast. De zwarte matte kleur heeft trouwens wel redelijk veel pigment en is erg mooi!


Het gedeelte met blush en creamy oogschaduws kun je ook nog uitklappen, maar dat gaat wat lastig. De onderste rij zijn creamy eyeliners, hoewel ik ze eerder als oogschaduw(basis) zal gebruiken. De kobaltblauwe kleur zag er oppervlakkig een beetje raar uit, maar de structuur is gewoon goed. Niet vet en heel erg gepigmenteerd. De zeegroene kleur is wat minder gepigmenteerd. De rest heeft een prima pigmentatie.

Daarboven heb je dan ook nog één shimmer bronzer, een shimmer peachy blush, een shimmer fel roze blush en een matte roodachtige blush. Ik vind voor de peachy blush erg mooi, maar deze heeft weinig pigment.


Ook bevat het pakket nog een mascara en twee oogpotloodjes in bruin en zwart.


Ingeklapt én op pootjes ziet het pakket er zo uit. Een prima formaat. De pootjes kun je ook nog inklappen en dan lijkt het dus gewoon een zwarte doos.


De kit heeft ook nog een spiegel, die op een goede hoogte zit als je hem op een tafel zet en de pootjes uitklapt. Je hebt vanaf nu dus alleen nog maar dit pakket nodig, want het heeft alles, zelfs kwastjes, die trouwens niet heel bijzonder zijn.



Hier zie je de grootte goed van de pans.


Op mijn hand swatchte ik drie creamy oogschaduws.


Dit zijn de blushes en bronzer.


Dit zijn de swatches van de oogschaduws aan de rechterkant


Dit zijn er een paar van de linkerkant.


Dit zijn vier lipglossjes.


Het pakket kun je dus helemaal in en uit mekaar klappen.

Het pakket kostte oorspronkelijk €48,50 maar ik kocht hem voor de helft, €23,85! Je had bij Sephora overigens nog een pakket, die je in kon klappen als een kubus. Maar deze had volgens mij meer oogschaduw. Ik ben erg tevreden met de kwaliteit en de kwantiteit. Ik bedoel maar, het zijn 190 pans, dus 12 cent per stuk! Ze zijn weleens waar klein, maar je hebt er zoveel. Ik ben echt erg blij met deze set.

Ik zou hem je aanraden als je graag veel verschillende oogschaduws wilt hebben netzoals de 88pallets. Ik zou dit bestempelen als een betere koop dan de 88pallets, omdat deze veel verschillende kleuren, tinten en finishes heeft, en 88pallets zijn vaak óf mat óf shimmer. Deze is dus sterk gevarieerd met ook nog eens een boel lipgloss, blushes, creamy oogschaduw en een mooie spiegel. Ik denk dat ze er nog wel een paar hebben, want toen ik er was (29 december in Rotterdam) waren er denk ik nog 20.

Een look volgt nog...

2 opmerkingen: