vrijdag 28 juni 2013

Gebroken poeder, wat nu?

Compacte poeder is erg breekbaar. Dat bleek wel toen ik mijn koffer uitpakte toen ik uit Lissabon kwam. Mijn transparante fixing powder van Catrice was aan gruzelementen. Weggooien hoeft niet. Kijk maar!
Er zijn globaal twee manieren om je gebroken poeder te redden. Heb je een (bijna) leeg poederdoosje met een sifter? Dat komt dan goed uit. Ik had zelf nog het translucent loose powder doosje van Catrice waar ook 'gaatjes' in zitten.
De stukjes poeder die los in het normale doosje zat, hevel je over naar het bakje met de gaatjes.
Vervolgens stamp je het poeder fijn, met bijvoorbeeld een theelepeltje of de achterkant van een kwast om maar even in de make-upsferen te blijven.
Nu schud je even waardoor het poeder in de gaatjes verdwijnt. Heb je een bakje waar je de sifter eruit kan halen, dan kun je het er natuurlijk ook zo er in doen.
Zo en nu zit het erin en is het weer als nieuw!
De compact poeder die ik had van Max is helaas ook gesneuveld aangezien ik deze in mijn schooltas altijd meesleepte, en ja soms zet je tas met boeken iets te hard neer, oeps :p.Omdat hier nogal veel poeder nog in zat, heb ik het gebroken poeder gewoon weer aangedrukt met mijn vingers. De kans dat het weer breekt is dan wel vrij groot, dus nu blijft het lekker thuis liggen. Geknoei met alcohol zou ik afraden, zonder kan het ook!
Oké, het ziet er misschien niet zo mooi uit als dat het was. Restjes poeder die nog op de randjes zaten,kun je even weg halen met bijvoorbeeld een wattenstaafje.

Dit waren mijn tips over hoe je gebroken poeder kunt 'helen'. Hebben jullie nog ideeën?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten